Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Sobrino Paula Pérez
The reception of metaphor and metonymy in advertising

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Eötvös Loránd Tudományegyetem
nyelvtudományok
Nyelvtudományi Doktori Iskola

témavezető: Sobrino Paula Pérez
belső konzulens: Brdar-Szabó Rita
helyszín (magyar oldal): ELTE BTK
helyszín rövidítés: ELTE


A kutatási téma leírása:

This research line deals with the ways in which people from different linguistic and cultural backgrounds understand and appreciate advertisements based on figurative language (including, but not limited to, metaphor and metonymy). Through a mixed-methods design of quantitative (reaction time tests, surveys, rating tasks) and qualitative enquiry (semi-structured interviews), this research line seeks to advance our understanding of the sources of cross-cultural variation in the understanding of advertisements by global audiences.

előírt nyelvtudás: angol
felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2021-05-10


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )