Magyarországon a '90-es évektől felgyorsult társadalmi átalakulás és fejlődés intenzív szakaszában annak az alapnak a létrehozásához amely biztosítja, hogy valóban jelentőségének megfelelő körülmények között és színvonalon működhessen az oktatás, új szemlélettel és felkészültséggel rendelkező pedagógus-társadalomra van szükség. Méghozzá olyan pedagógusokra, akik alkalmazkodva az új feladatokhoz, feltételekhez és lehetőségekhez kreatív módon tudnak megfelelni az elvárásoknak.
Fő feladatuk a tevékenységszervezés, amelynek során a tanulók áttételes befolyás útján autonóm módon, természetes gyakorlás során, belső ösztönzéstől hajtva alakítják ki saját személyiség-összetevőiket, kompetenciáikat. Mindez maga után vonja a pedagógus-szerepegyüttesben bekövetkező változásokat is. Egy, az eddigiekben stabil és önálló hivatásból az oktatás nyitottabbá, kifelé fordulóbbá és önmegújulást igénylő hivatássá vált.
A testnevelő tanári szerepkörbe integrálódott újabb szerepkörök a mainál sokoldalúbban képzett, szerepgyakorlattal rendelkező pedagógusokat igényelnek, ahol a szakmai felkészültség kiegészül egy funkcionális felkészültséggel. Esetükben elsősorban a szervezőkészség, kooperációs készség, vezetői képességek birtoklására kell szert tenni a szerepek mobilitási igényei miatt. A kutatás ennek a folyamatnak az összetevőit, és a változások hatását kívánja vizsgálni a testnevelő tanár személyiségének, tevékenységrendszerének, nevelői attitűdjének és a társadalmi elvárások változásainak összefüggésében, tükrében.
felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2021-11-20
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).