Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Szécsi László
Összetett természetes rendszerek valós idejű, vezérelhető procedurális létrehozása, szimulációja és megjelenítése gépi tanulással támogatva

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
informatikai tudományok
Informatikai Tudományok Doktori Iskola

témavezető: Szécsi László
helyszín (magyar oldal): Irányítástechnika és Informatika Tanszék
helyszín rövidítés: IIT


A kutatási téma leírása:

"A kutatás célja olyan új procedurális konstrukciók, szimulációs eszközök, megjelenítési algoritmusok, és gépi tanulási módszerek megalkotása, amelyek a korábbiaknál jelentősebb és intuitívabb modellezői vagy felhasználói kontrollt, illetve interakciót tesznek lehetővé. Ide tartozhat a domborzat, a különböző növényi formációk, a fényt szóró, illetve áramló közegek (víz, füst, köd, felhőzet, hab), de akár az épített környezet elemei is.
Az elterjedt procedurális tartalomelőállító algoritmusok, legyenek szabály- vagy tanulásalapúak, tipikusan elválasztják a geometriai alakzatok létrehozását azok megjelenítésétől és animációjától. Előfordul, hogy ezek fekete doboz jellege miatt a megjelenítéshez vagy mozgásszimulációhoz szükséges optimalizáció gyakorlatilag a generáló rendszer --- szükségképpen tökéletlen --- visszafejtését valósítja meg. Ezért különösen valós idejű alkalmazásoknál várható jelentős eredmény attól, hogy a generálás folyamatában a végső felhasználás szempontjából optimalizált primitívekre alapozunk.
Valós idejű alkalmazásban jellemzően fontos szempont az, hogy, ha az eredmények nem is fizikailag pontosak, mégis meggyőzően valósághűek legyenek. Ezzel gyakran szemben áll az az igény, hogy művészi okokból vagy az interakció biztosítására nem-fizikai kényszereket, természetellenes vagy természetfeletti viselkedést lehessen megvalósítani. Ehhez a procedurális tartalomelőállítás folyamatába be kell építeni olyan vezérlő struktúrák létrehozását, amelyek az előállított jelenségek intuitív vezérlését lehetővé teszik. Ezek használhatják a valós idejű grafikai jellemző eszköztárát (például a karakteranimációt), leképezhetik a művészi igényeket fizikai kényszerekre, vagy a gépi tanulási folyamatba integrálhatnak az ember számára értelmezhető aspektusokat. Ez utóbbi az interpretálható neurális hálók aktuálisan felfutó témaköréhez is elvezet.
A doktori kutatómunka célja új, procedurális tartalomgenerálási, képalkotási és animációs eljárások létrehozása. A felvételt nyert pályázónak kutatómunkája során érintenie kell a következő központi problémákat:
- Összetett tartalomgeneráló módszerek párhuzamosítása, masszívan párhuzamos architektúrákra adaptálása.
- Megjelenítésre és animációra optimalizált primitíveken alapuló új tartalomgenerálási, képalkotási és animációs módszerek vizsgálata.
- Fizikai szimulációs (mechanikai és CFD) rendszerek vizsgálata a vezérelhetőség szempontjából, új vezérlési mechanizmusok kidolgozása.
- A fenti problémákra elsősorban szintetikus adatokkal tanított neurális hálózatot használó módszerek vizsgálata.
- Új, interpretálható és vezérelhető gépi tanulási módszerek kidolgozása.

további elvárások: 
• C++ programozási gyakorlat, és angol nyelvismeret szükséges. A számítógépes grafika, nem-fotorealiszitkus képszintézis, párhuzamos architektúrákra történő algoritmus-tervezés területeken szerzett tapasztalat előnyt jelent.

felvehető hallgatók száma: 3

Jelentkezési határidő: 2021-01-05

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )