Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Tettamanti Tamás
Intelligens parkolásirányítási stratégiák

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
közlekedés- és járműtudományok
Kandó Kálmán Doktori Iskola

témavezető: Tettamanti Tamás
helyszín (magyar oldal): Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
helyszín rövidítés: KJIT


A kutatási téma leírása:

a) Előzmények:
A jövő mobilitása hamarosan megváltozik. Egyrészt jelentős technológiai fejlesztéseket sikerült elérni a vezetéstámogató rendszerek és a járműautomatizálása terén. Másrészt az autótulajdonlás egyéni tulajdonról kollektív tulajdonra változik. Mindkét tényező hatással lesz a torlódásokra, a parkolóhelyek foglaltságára, az energiaforrások ellátására és a városi forgalomra. Kulcskérdés, hogyan lehet felkészíteni az infrastruktúrát a mobilitás új formáira. Ennek megfelelően jelentős fejlesztéseket kell végrehajtani az intelligens mobilitásmenedzsmentben, hogy nyomon kövessük a gyorsan változó környezetet. Fő kutatási kérdések, hogy hogyan befolyásolják az automatizált járművek a parkolási helyzetet, csökkentheti-e a V2V kommunikáció vagy a dinamikus parkolási útmutatás az ingyenes parkolóhelyek megtalálásához szükséges időt, és előnyös-e a földalatti felé váltani, amikor az összes belvárosi parkolóhely foglalt?

b) A kutatás célja:
A kutatás célja a jövőbeli mobilitási magatartás tanulmányozása automatizált járművekkel és megosztott mobilitási koncepciókkal. A cél egy olyan modell felépítése, amely különböző körülmények között szimulálja a parkolási magatartást, V2V kommunikációt, dinamikus parkoló-menedzsmentet, vagy dinamikus árképzés. A metróra/vasútra való áttérést is figyelembe kell venni a kutatás során a megosztott / automatizált kocsik használata helyett is.

c) Az elvégzendő feladatok főbb elemei:
• Irodalomkutatás
• A jövőbeni mobilitási igények és az intelligens parkoláskezelési lehetőségek azonosítása
• A zavaró tényezők, ill. a parkolási helyek megközelítési variációinak hatása
• Általános szimulációs környezet építése
• Ennek a környezetnek a módosítása különféle technológiai adaptációk körülményei között
• Kiterjedt tesztelés
• Disszertáció írás

d) A kutatáshoz biztosított HW, SW:
• OS: Windows, Ubuntu
• MATLAB, Python

e) Minimálisan várható tudományos eredmények:
• 3 cikk referált, nemzetközi SCI index-szel rendelkező folyóiratban (ebből min. 1 impakt faktoros)
• 3 nemzetközi konferencia kiadványban megjelenő közlemény

f) Irodalom:
• Greenblatt, J. B., Shaheen, S. (2015). Automated vehicles, on-demand mobility, and environ-mental impacts. Current sustainable/renewable energy reports, 2(3), 74-81.
• de Almeida Correia, G. H., van Arem, B. (2016). Solving the User Optimum Privately OwnedAutomated Vehicles Assignment Problem (UO-POAVAP): A model to explore the impacts ofself-driving vehicles on urban mobility. Transportation Research Part B: Methodological, 87,64-88.
• Fagnant, D. J.,Kockelman, K. M. (2014). The travel and environmental implications ofshared autonomous vehicles, using agent-based model scenarios. Transportation Research PartC: Emerging Technologies, 40, 1-13.
• Kondor, D., Zhang, H., Tachet, R., Santi, P., Ratti, C. (2018). Estimating savings in park-ing demand using shared vehicles for home–work commuting. IEEE Transactions on IntelligentTransportation Systems, 20(8), 2903-2912.
• Ni, J., Zhang, K., Yu, Y., Lin, X., Shen, X. (2018). Privacy-preserving smart parking naviga-tion supporting efficient driving guidance retrieval. IEEE Transactions on Vehicular Technology,67(7), 6504-6517.
• Aliedani, A., Loke, S. W., Desai, A., Desai, P. (2016, September). Investigating vehicle-to-vehiclecommunication for cooperative car parking: The copark approach. In 2016 IEEE InternationalSmart Cities Conference (ISC2) (pp. 1-8). IEEE.
• Kotb, A. O., Shen, Y. C., Zhu, X., Huang, Y. (2016). iParker—A new smart car-parking systembased on dynamic resource allocation and pricing. IEEE transactions on intelligent transportationsystems, 17(9), 2637-2647.

előírt nyelvtudás: angol
további elvárások: 
• Irányítástechnikai és forgalommodellezési alapismeretek
• Haladó informatikai ismeretek: alapvető programozási képesség (pl. C/C#/Python), Matlab

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2021-03-10


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )