Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Az autonóm és hálózatba kapcsolt járművek hatása a forgalomszabályozásra

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
közlekedés- és járműtudományok
Kandó Kálmán Doktori Iskola

témavezető: Tihanyi Viktor Roland
helyszín (magyar oldal): Gépjárműtechnológia Tanszék
helyszín rövidítés: GJT


A kutatási téma leírása:

Háttér
Az autonóm, hálózatba kapcsolt és magasan automatizált járművek a közeljövőben várhatóan megjelennek a közutakon. A SAE szabvány szerinti harmadik automatizálási szint felett a járművek teljes irányításában a rendszer fogja átvenni a döntéseket, ami nagymértékben hatással lesz a forgalom alakulására. Az autonóm járművek penetrációja a teljes forgalmi összetételben az idővel egyre nagyobb lesz, a hatásokat azonban minden szinten figyelembe kell majd venni és hozzáigazítani a szükséges irányítási módszereket. Mindezen folyamatokat megelőzően természetesen a forgalomirányításnak már fel kell készülni a változásra, ami első körben a kutatás szintjén valósulhat meg. A BME Gépjárműtechnológia Tanszék vezetésével jelenleg is folyik a kutatás az autonóm járművekhez kapcsolódó intelligens infrastruktúra jövőbeni kialakításával kapcsolatban, melyben a fókusz a közutak melletti szenzorokon, azok adatainak feldolgozásán, a kommunikáción és egy központi rendszer architektúra kialakításán van, melyben egy valós idejű digitális iker által felhasználható autonóm jármű és forgalom támogató rendszert lehet kialakítani. Az autonóm járművek forgalomra gyakorol hatásának vizsgálata és az ebből adódó lehetőségek a forgalomszabályozási algoritmusok vizsgálatára komoly része a kutatási programnak.

Feladatok
A jelölt feladata az autonóm és hálózatba kacsolt járművek hatásának vizsgálata a forgalomszabályozásra vonatkozóan. A vizsgálatok során a jelöltnek különböző use-case-ek alapján első körben szimulációs technikákkal, majd valós mérésekkel kell bemutatnia az átmeneti folyamatok (autonóm járművek elterjedésének) hatását a forgalomra vonatkozóan és ki kell dolgoznia optimális algoritmusokat a forgalomszabályozás hatékonyabbá tételéhez.

előírt nyelvtudás: angol
felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2020-10-23


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )