A vállalkozás (entrepreneurship), egy olyan sokoldalú kutatási probléma, amellyel számos tudományterület foglalkozik. Komplex fogalom, amely átöleli a vállalkozási folyamatot (vállalkozás elindítása, működtetése), gondolkodásmódot és attitűdöket egyaránt. Az intézményi megközelítés segíti a vállalkozás jelenségének jobb megértését, mert rávilágít olyan befolyásoló tényezők, mint a gazdaságpolitika, a szociális és a kulturális környezet hatására. A téma iránt érdeklődő hallgatók a következő területek közül választhatnak:
• A vállalkozásindítási elképzelésekre ható tényezők rendszerezése és modellbe foglalása. Létező modellek, pl. Ajzen (1991) tervezett magatartás elmélete, Shapero és Sokol (1982) vállalkozás esemény modellje, Bandura (1977) szociális kognitív elmélete tesztelése, saját modell alkotása.
• A felsőoktatás (vállalkozásoktatás) lehetséges hatásai a vállalkozói hajlandóságra és a hallgatói vállalkozói aktivitásra. Legfontosabb vállalkozásoktatási modellek és nemzetközi trendek.
• Egyéb intézményi tényezők befolyása a vállalkozóvá válásra és a vállalkozási folyamatra (mint például a családi vállalkozói háttér, szubjektív normák, kulturális kérdések, vállalkozáspolitika stb.).
• A vállalkozási folyamat vállalatelmélet i kérdései.
• A vállalkozás és a gazdasági növekedés összefüggése.
Az érdeklődő hallgatók számára adatbázis áll rendelkezésre saját számítások, elemzések megvalósításához