Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Szervezetközi együttműködések dinamikája

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Szegedi Tudományegyetem
közgazdaságtudományok
Közgazdaságtani Doktori Iskola

témavezető: Vilmányi Márton
helyszín (magyar oldal): Szegedi Tudományegyetem Doktori Intézet
helyszín rövidítés: SZTE


A kutatási téma leírása:

A szervezetközi együttműködések, mint jelenség, az elmúlt húsz évben egyre inkább központi kérdést jelent a marketingben, stratégiai menedzsmentben az innováció-menedzsmentben éppúgy, mint a területi fejlesztések megvalósítása során, melynek jelentőségét a világgazdaság válság nemhogy erodálta, hanem fokozottan felerősítette. A szervezetközi együttműködések menedzselése napjaink hálózati gazdaságának egyik kulcsfontosságú mikroszintű kérdését jelenti, főképpen akkor, amikor egy-egy szervezet sikeressége nem kizárólag belső hatékonyságán, eredményességén múlik, sokkal inkább azon hálózat(ok) sikerességén, melyek részeként tevékenykedik. A szervezetközi együttműködések, mint hosszú távú, és akaratlagos, üzleti tranzakciók sorozatából álló üzleti kapcsolatok sikerességét befolyásoló alapvető értékképző kategóriák mára többé-kevésbé feltártak. A szervezetközi együttműködésekkel foglalkozó kutatói közösség sokkal inkább ezen értékek átalakulását, formálódását és menedzselhetőségét helyezte az elmúlt években a vizsgálatok fókuszába, mely a résztvevő aktorok közötti interakció megvalósulására, jellegének tisztázására irányította a figyelmet. A doktori kutatás középpontjába helyezhető a szervezetközi hálózatban szereplő aktorok egymásra gyakorolt hatása nyomán keletkező változás éppúgy, mint adott együttműködések időbeli átalakulása. A jelenség vizsgálható az interakció, a kapcsolatok, vagy a hálózat szintjén egyaránt! Az ajánlott kutatási téma fókuszában elsősorban a szervezetközi együttműködések menedzselhetősége áll, melynek keretében éppúgy eredményt jelenthet egy részterület feltárása, mint egy-egy összefüggés üzleti területre, vagy ágazatra történő adaptációja.
Témához kapcsolódó saját publikációk (elmúlt 3 évből):
Vilmányi Márton, Tarjányi Margit (2018): Szervezetközi stratégiai alkalmazkodás longitudinális aspektusból In: Tarjányi Margit, Vilmányi Márton (szerk.) Irányok trendek és tapasztalatok a stratégiai menedzsment kutatásában. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar, 2018. pp. 105-120.
Vilmányi Márton, Tarjányi Margit (2017): Stratégiai alkalmazkodás B2B kontextusban In: Farkas Beáta, Pelle Anita (szerk.): Várakozások és gazdasági interakciók. JATEPress Kiadó, 2017. pp. 185-198.
Vilmányi Márton, Hetesi Erzsébet (2017): A kapcsolati képességek hatása az üzleti kapcsolatok eredményességére. Marketing és Menedzsment (EMOK különszám) pp. 63-74.
Vilmányi Márton, Hetesi Erzsébet (2017): A bizalom hatása a szervezetközi tanulásra és alkalmazkodásra. In: Veresné Somosi Mariann, Lipták Katalin (szerk.) „Mérleg és Kihívások” X. Nemzetközi Tudományos Konferencia Konferenciakiadvány: A közgazdászképzés elindításának 30. évfordulója alkalmából. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar, pp. 22-35.
Vilmányi M, Hetesi E (2016): The effect of dynamic relationship capabilities on B2B loyalty. Theory Methodology Practice: Club of Economics in Miskolc 12:(1) pp.79-88
Vilmányi Márton, Hetesi Erzsébet (2016): A kapcsolati képességek hatása az üzleti kapcsolatok eredményességére In: Fehér András, Kiss Virág Ágnes, Soós Mihály, Szakály Zoltán (szerk.) EMOK XXII. Országos konferencia 2016 Tanulmánykötet: Hitelesség és értékorientáció a marketingben. 765 p. Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, 2016. pp. 145-156.

Fontosabb kiinduló szakirodalom a téma tanulmányozásához:
Hakansson, H. – Ford, D. – Gadde, Lars-E., Snehota, I. – Waluszewski, A. (2009): Business in Networks, John Wiley & Sons
Gelei A. – Mandják T. (2011): Dzsungel, vagy esőerdő. Az üzleti kapcsolatok hálózata. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2011.
Håkansson H, Snehota I. (1995): Developing relationships in business networks. International Thomson Business Press, London 1995.
Håkansson H (2010): Határtalan hálózatok. Az üzleti kapcsolatok menedzsmentjének új szemlélete. alinea Kiadó – Rajk László Szakkollégium, Budapest, 2010
Gelei A. – Dobos I. – Bódi-Schubert A. (2016): Az üzleti kapcsolatok kutatása, Akadémiai kiadó, Budapest, 2016

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2019-07-01


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )