Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Prónay Szabolcs
A fogyasztói márkaválasztás és márkalojalitás vizsgálata

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Szegedi Tudományegyetem
közgazdaságtudományok
Közgazdaságtani Doktori Iskola

témavezető: Prónay Szabolcs
helyszín (magyar oldal): Szegedi Tudományegyetem Doktori Intézet
helyszín rövidítés: SZTE


A kutatási téma leírása:

A kutatás fókuszában annak vizsgálata áll, hogy miként befolyásolja a márka szimbolikus tartalma a fogyasztók márkaválasztását, illetve az egyes márkákhoz való ragaszkodását. A vizsgálat során feltárásra kerülnek a fogyasztó önkifejezésének és márkaválasztásának összefüggései, a márkaragaszkodás, a márkaközösségi tagság, és a szeretetmárkák (lovemarks) mögött meghúzódó sajátosságok és fogyasztói motivációk. A vizsgálat során fontos kitérni a szimbolikus márkaválasztás egyes gyakorlati megjelenési formáira (pl. Apple, Starbucks, Harley Davidson, etc.), csakúgy, mint a hazai fogyasztók jellemzőire e téren.
Témához kapcsolódó saját publikációk:
Kazár, K. – Prónay Sz. (2017): My brand, our festival – Exploring the impact of self-image congruency on loyalty in case of music festivals; Marketing és Menedzsment, 51, pp. 51-59
Prónay Sz. – Hetesi E. (2016): Symbolic consumption int he case of brand communities, Society and Economy, 38(1), pp. 87-102
Szakirodalom:
Kressman, F. – Sirgy, M.J. – Herrmann, A. – Huber, F. – Huber, S. – Lee, Dong-Jin (2006), „Direct and indirect effects of self-image congruence on brand loyalty”, Journal of Business Research, 59 8, 955-964
Muniz, A. M. – O’Guinn, T. C. (2001), „Brand Community”, Journal of Consumer Research, 27 4, 412-432

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2019-07-01


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )