témavezető: András István
helyszín (magyar oldal): Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar helyszín rövidítés: GTK
A kutatási téma leírása:
A globális gazdasági folyamatok velejárója, hogy egy kulturálisan eltérő vállalat jelenik meg egy adott földrajzi, társadalmi térben. A cég tulajdonosa/menedzsmentje által képviselt értékek, attitűdök és a befogadó lokalitás kulturális jellemzői – több más tényezővel együttesen – segítik/nehezítik a vállalatok „beágyazódását”.
A témában születő dolgozatok körüljárhatják a „beágyazódás-konfliktusokat”, a vállalatok társadalmi felelősségvállalásának (CSR) különösen a helyi társadalommal kapcsolatos kérdéseit, kitérhetnek a szociális párbeszéd vizsgálatára. Az elméleti háttérismeretek mellett a téma lehetőséget teremt konkrét vállalatok „beágyazódás-központú” tevékenységének elemzésére.