A fogyasztói döntések befolyásolásának módja egyre összetettebb, amely folyamatos kihívás elé állítja az élelmiszer-ellátási lánc szereplőit. Az egyéni érzékelés és észlelés szerepe nem vitatható a vásárlások során, mérhetősége – annak komplexitása miatt – azonban nehéz. Marketing szempontból a beavatkozásra leginkább az érzékszerveken keresztül van lehetőség. A kutatás során élelmiszerek érzékszervi bírálatára kerül sor korszerű technikai eszközök segítségével, amelynek során mérjük a vizuális, auditív, szaglószervi, tapintásbeli és ízlelési tényezők szerepét. A termékek aromaanyagaiban mérhető különbségeket elektronikus szenzorsorokon alapuló ún. elektronikus-orr és -nyelv készülékekkel is vizsgáljuk a szubjektív (márka preferencia) és objektív (mérhető íz/illat) tényezők leírása érdekében. Eredményeink segíthetnek a fogyasztói viselkedés jobb megértésében, illetve a termékprofil-kialakítás módszertanának fejlesztésében.
előírt nyelvtudás: angol felvehető hallgatók száma: 1