témavezető: Tóth Péter
helyszín (magyar oldal): ELTE PPK Budapest, Kazinczy u. 23-27 helyszín rövidítés: Kazy
A kutatási téma leírása:
Az elmúlt 20 évben a hazai szakképzés struktúrája, tartalma és kimeneti követelményei jelentős mértékben és többször is átalakultak, miközben a szelektív iskolarendszerből származó problémákat még nem sikerült maradéktalanul megoldani. A szakmatanulás alacsonyabb társadalmi presztízse miatt a korábbiakhoz képest eltérő adottságokkal rendelkező tanulók jelentek meg az oktatásban. Ennek ellenére a magyar szakoktatásra még mindig elsősorban a tanárközpontúság a jellemző, az ismeretközvetítésre szorítkozó módszertan helyét még nem vette át kellő mértékben a tudáskonstrukciót lehetővé tevő tanulóközpontú metodika.
A fentiek miatt a kutatás célja a hazai szakképzés tanítás- és tanulásmódszertani „átvilágítása”, a hazai és külföldi jó gyakorlatok bemutatása, továbbá valamely tantárgy(ak) vonatkozásában konkrét tanulóközpontú módszer(ek) esetében az eredményesség indikátorainak meghatározása, a módszer(ek) vizsgálata, az eredmények interpretálása.