témavezető: Kunkli Roland Imre
helyszín (magyar oldal): Debreceni Egyetem Informatikai Kar helyszín rövidítés: DE IK
A kutatási téma leírása:
A számítógépi animáció egyik fontos feladata olyan eszközök biztosítása, amelyekkel a megtervezett, vagy akár valamilyen rekonstrukció nyomán nyert modelljeinken kisebb-nagyobb módosításokat, átalakításokat hajthatunk végre, azokat mozgatni vagyunk képesek.
A számítógépes modellezésben gyakran használt konstrukciós technikák (pl. Bézier, NURBS) természetesen sok esetben a további módosításra is kézenfekvő lehetőségeket biztosítanak, azonban bizonyos 3D rekonstrukciók eredményeképpen adódó modellek sima mozgatása már nehézséget jelenthet.
Napjainkban egyre több olyan módszer lát napvilágot, amelyekkel ez a folyamat egyszerűbbé és hatékonyabbá tehető, sokszor újszerű geometriai modelleket, vagy azok általánosításait felhasználva.
A doktori téma ezeknek a módszereknek a vizsgálatán, hiányosságaik feltérképezésén túl új módszerek megalkotásával, a meglévők hatékonyságának növelésével foglalkozik. További részét képezi a témának a módszerek megfelelő alkalmazása és kiválasztása specifikus feladatok elvégzésére.
Irodalom:
1. Manuel González Hidalgo, Arnau Mir Torres, Javier Varona Gómez (editors): Deformation models, Springer Netherlands, 2013.
2. Mario Botsch, Leif Kobbelt, Mark Pauly, Pierre Alliez, Bruno Levy: Polygon Mesh Processing, A K Peters/CRC Press, 2010.
3. Rick Parent: Computer Animation: Algorithms and Techniques (3rd Edition), Morgan Kaufmann, 2012.
4. J. Andreas Bærentzen, Jens Gravesen, Francois Anton, Henrik Aanæs: Guide to Computational Geometry Processing: Foundations, Algorithms, and Methods, Springer, 2012.
5. Michael S. Floater: Generalized barycentric coordinates and applications, Acta Numerica 24 (2015): 161–214.
ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol felvehető hallgatók száma: 1