Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Számítógépes gondolkodás fejlesztésének eszközei

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Debreceni Egyetem
informatikai tudományok
Informatikai Tudományok Doktori Iskola

témavezető: Csernoch Mária
helyszín (magyar oldal): Debreceni Egyetem Informatikai Kar
helyszín rövidítés: DE IK


A kutatási téma leírása:

A számítógépes problémamegoldás során használt eszközök, módszerek hatékonyság vizsgálata, a mérőeszközök kidolgozása, tesztelése. A metakognitív problémamegoldási megközelítések alkalmazhatósága és hatékonysága tradicionális és nem-tradicionális programozási környezetekben. Informatika tudásszintek, az informatikaoktatás hatékonyságának tesztelése az iskolarendszer különböző szintjein.

Irodalom:
Backhouse, R. (2011). Algorithmic Problem Solving. Wiley. United Kingdom.
Csernoch M. & Biro, P. (2015) Számítógépes problémamegoldás. TMT 2015|3.
Csernoch, M. & Biro, P. (2015) Sprego Programming. Spreadsheets in Education (eJSiE): Vol. 8: Iss. 1, Article 4.
Doignon, J., & Falmagne, J. (1999). Knowledge Spaces. Berlin: Springer-Verlag.
Fives, H. Gill, M. G. (2015) International Handbook of Research on Teachers’ Beliefs. Routledge.
Hattie, J. (2012). Visible Learning for Teachers. Routledge.
Merribenboer, J. & Sweller J. (2005). Cognitive Load Theory and Complex Learning: Recent developments and future directions. Educational Psychology Review, 17, 147-177.

ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol
felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2019-01-15


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )