A tanulás, a tanulási eredményesség és a mentálhigiéné összefüggéseinek vizsgálata
The study of the correspondence of learning, learning outcomes and mental hygiene
A vizsgálat célja a középiskolások, valamint a felsőoktatásban részt vevő hallgatók tanulásának és tanulási eredményességének vizsgálata a mentálhigiénével való összefüggésben. Kiemelt cél az, hogy az objektív módon mért és szubjektíven megítélt tanulási eredményességet a mentálhigiénével való kölcsönhatásában vizsgáljuk. Tehát nem csupán a mentálhigiéné hatását a tanulás sikerességére, hanem a tanulási eredményességet, mint a mentális egészségre visszaható tényezőt. A mentálhigiéné keretében hangsúlyosan az önismeret, a stressz és stresszkezelés, a pszichoszomatikus tünetek/betegségek, illetve a hallgatói kiégés feltárása releváns. További célként jelenik meg a tanulási eredményességet befolyásoló tanulási képességeknek és szokásoknak, valamint személyiség-jellemzőknek a feltárása. A téma keretében lehetséges innováció, az adott vizsgálati csoportok eredményeire épülő, célzott, tanulást és mentális egészséget támogató program kidolgozása, kísérleti bevezetése, és hatékonyságának vizsgálata.
előírt nyelvtudás: B2 komplex felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2019-02-15
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).