témavezető: Kiss Péter
helyszín (magyar oldal): Szent István Egyetem, Gödöllő helyszín rövidítés: SZIE
A kutatási téma leírása:
Az abroncslégnyomás fontos menetdinamikai paraméter közúti és terepi járműveken egyaránt. A terepen mozgó járművek talajnyomását, gördülési ellenállását, szlipjét, valamint energetikáját, továbbá sok esetben akár a jármű mozgékonyságát is jelentősen befolyásolhatja a gumiabroncs légnyomása. Még a közúti járműveken elsősorban a jármű stabilitását befolyásolja, terepen inkább a talajnyomásra és akadályleküzdő képességre van hatással. Léteznek járműre szerelt abroncstöltő berendezések, azonban ezek működése statikus, a talajfelszín hordképességét folyamatosan nem veszik figyelembe. A kutatómunka célja egy menet közben dinamikusan (1-2 másodperc alatt) változtatható nyomású abroncslégnyomás szabályzó berendezés elméleti hátterének kidolgozása. Tisztázandó az abroncslégnyomás és a gördülési ellenállás, a szlip és a talajba süllyedés kapcsolatrendszere, illetve ezek hatása a járműmozgás energetikájára és a mozgékonyságra. A gépjárművek szabályzó rendszerinek elterjedésével az abroncslégnyomás automatikus (és dinamikus) változtatása is megoldható, ha ismerjük annak pillanatnyi és optimális értékét.
A jelölt feladata az abroncslégnyomás szabályzó berendezés algoritmusának meghatározása közúti vagy terepi járműre, figyelembe véve a járműüzem sajátosságait és egyéb (pl. talajtaposás csökkentése mezőgépeknél, vagy energetikai) szempontokat.
előírt nyelvtudás: középfok ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2018-05-31
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).