A 21. század turisztikai szereplőinek egyik legnagyobb feladata az, hogy megértsék és alkalmazkodjanak a megváltozott, a dinamikus piacokon edződött fogyasztó motivációit, döntési szempontjait. A napjaink turizmusát befolyásoló nemzetközi és hazai trendek kapcsán a fogyasztó, azaz a turista magatartásának változása és annak új tendenciái egyre meghatározóbb szerepet töltenek be az idegenforgalom formálásában, átalakulásában. A fogyasztói magatartás megatrendjei ma párhuzamosan mutatják a gyorsulás irányába ható trendek, valamint a lassítás irányát célzó ellentrendek jellemzőit. Értelmezésünk szerint a megatrendek egyszerre kínálják a trendekre és az ellentrendekre alapozott sikeres üzleti modelleket. A kutatási téma a nemzetközi és a hazai turizmusra gyakorolt fogyasztói trendhatásokat és az ezekből adódó versenyképes turisztikai termékfejlesztési lehetőségeket helyezi fókuszba.
ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol, német felvehető hallgatók száma: 1