A szöveges feladatok a matematikai nevelés integráns részeként a számolási
készség, a problémamegoldás és más gondolkodási folyamatok fejlesztésére
szolgálnak. Pszichológiai és pedagógiai szempontú, intenzív vizsgálatuk az
1980-as években kezdődött, és azóta a mesterségesintelligencia-modellezéstől a
kulturális különbségek tanulmányozásáig sokféle kutatási módszer és paradigma
mentén zajlottak kutatások. Az általános iskola első évfolyamától kezdődően
számos nyitott kérdés vár a matematikadidaktika kutatóira: a szövegértés, a
kulturális-történeti megfontolások és a gondolkodásfejlesztő szerep jellemzése
számos nyitott kérdést tartogat. A szemmozgás-vizsgálatoktól a klasszikus
interjú- és kérdőíves módszerekig változatos kutatás-módszertani repertoár áll
rendelkezésre.
előírt nyelvtudás: angol felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2018-05-31
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).