Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Molnár György
A digitális kultúra szerepe a digitális generációk körében, elektronikus és felhőalapú tanítási-tanulástámogatási, tartalomfejlesztési módszerek és lehetőségek ergonómi

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
pszichológiai tudományok
Pszichológia Doktori Iskola (Kognitív Tudomány)

témavezető: Molnár György
helyszín (magyar oldal): BME Műszaki Pedagógia Tanszék
helyszín rövidítés: BME


A kutatási téma leírása:

Az IKT rohamos fejlődése folyamatosan igényeket támaszt mind a társadalommal, mind a gazdasással, mind az életformával kapcsolatban. E tendencia napjainkban egyre inkább fokozódik, melyben az alapvető életformák, feladatok, szerepek átalakulása mellett számolnunk kell az oktatási rendszer és egyes elemeinek a változásával is. A digitális kompetenciák megszerzése és alkalmazása egyre fontosabbá válik, és lényeges kérdéseket vet fel a tanítás-tanulás folyamatában és az atipikus ismeretszerzés területén. Újabb pedagógia kihívást jelent a tanulói figyelem felkeltése, ezt követően annak folyamatos fenntartása, mely mellett ismereteket kell átadni, és motiválni. A tanulás, a munka, a képzés, a pihenés és a játék átalakul, összefonódik és új dimenziókat nyit. A különböző korszerű web 2.0, felhőalapú technológiai, valamint e-learning megoldások lehetővé tették a digitális tanulás kiterjesztését, a digitális tartalomfogyasztás mellet a tartalmak szerkesztését és megosztását, melyet a multimédia különböző csatornái is támogatnak a közösségi hálózatokon keresztül. Az új technológia transzfer és megváltozott folyamatok együttes pszichológiai és érzelmi alapú befolyása lényeges szerepeket jelentenek az egyén számára a tanítás-tanulás folyamatában.

András Benedek, György Molnár (2014) ICT in Education: A New paradigm and old obstacle In: Arno Leist, Tadeusz Pankowski (Eds.) ICCGI 2014 : The Ninth International Multi-Conference on Computing in the Global Information Technology . (ISBN:978-1-61208-346-9), Sevilla , Spain, pp. 54-60.
András Benedek, György Molnár (2015) New Approaches to the E-content and E-textbook in Higher Education, In: L. Gómez Chova, A. López Martínez , I. Candel Torres (eds. )INTED2015 Proceedings: 9th International Technology, Education and Development Conference. (ISBN 978-84-606-5763-7) Madrid , Spain, International Academy of Technology, Education and Development (IATED), pp. 3646-3650.
András Benedek: Open Content Development Model (OCD), OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS Vol 3.:(No 6.) pp. 777-789. 2016
Benedek András: Nyitott tananyag-fejlesztési modell (OCD): MTA-BME NYITOTT TANANYAGFEJLESZTÉS KUTATÓCSOPORT KÖZLEMÉNYEK 2016:(1) pp. 5-21. 2016
Marc Prensky (2001): Digital Natives, Digital Immigrants In: On the Horizon MCB University Press, Vol. 9 No. 5, October 2001. 1-6.
Siemens, G., Connectivism (2005) ”A learning theory for the digital age.” International Journal of Instructional Technology and Distance Learning (ISSN 1550-6908),Vol 2. No. 1.
http://www.itdl.org/journal/jan_05/article01.htm (letöltve: 2016.04.20.)
Szűts Zoltán, Bevezetés az internetpedagógiába, (2014). http://e-nyelvmagazin.hu/2014/12/03/bevezetes-az-internetpedagogiaba-halozati-tanulas-halozati-tudomany-halozati-tudas/
Verebics János: „Élménypedagógia” – elektronikus környezetbe ágyazottan, In: Benedek András (szerk.): Digitális Pedagógia 2.0, Typotex Kiadó, Budapest, 2014

előírt nyelvtudás: angol
felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2018-05-31


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )