Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Polereczki Zsolt
A marketingkommunikációs üzenetek eltérő megfogalmazásának hatása a kommunikációs eredményességre

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Debreceni Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Ihrig Károly Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola

témavezető: Polereczki Zsolt
helyszín (magyar oldal): Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar
helyszín rövidítés: DEGTK


A kutatási téma leírása:

A kutatási téma célja, hogy a marketingkommunikációs üzenetekben az eltérő szóhasználat hatását vizsgálja a kommunikáció eredményességére. A kutatásban kitérünk a divatszó használat, nyelvi sznobizmus, idegen eredetű szavak területeire. Az eltérő szóhasználat mellett vizsgáljuk ugyanazon üzenet eltérő megfogalmazásainak hatásosságát különböző terméktípusok esetében az élelmiszer ágazaton belül. A kutatás alapja az integrált marketingkommunikációs modell, amelynek fő pillérei a célcsoport, a csatornaközpontúság és az eredményorientáltság. A mérhetőség érdekében az online kommunikáció eredményességének mérése a cél, ebben az esetben a reakciók jól számszerűsíthetőek és költséghatékonyan elérhetőek egyben jól megfeleltethető az integrált marketingkommunikáció szemléletének.
A kutatás eredményeként szűkebb értelemben javaslatot tehetünk egy adott üzenet hatékonyabb megfogalmazására vonatkozóan, általános értelemben pedig az eredményeknek alkalmasnak kell lenniük arra, hogy a kommunikációs üzenetek optimalizációjára vonatkozó javaslattételi módszertant dolgozzunk ki.

előírt nyelvtudás: magyar
ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol
felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2018-05-15


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )