Témánk elsősorban azoknak a kérdésköröknek az elemzésére irányul, melyek révén modellezhetővé, befolyásolhatóvá válik a saját vállalat, illetve a piacon versenytársként megjelenő szereplők viselkedése, döntési mechanizmusa, amelyek révén tehát a menedzsment tudatosabb, átgondoltabb művelése válik lehetővé. A mikroökonómia módszertani elemeinek kiterjedtebb alkalmazásával azonban lehetőség nyílik az egyéni, illetve társadalmi jólét tényezőinek, az ezekre ható faktoroknak a vizsgálatára is.
Meghirdetett témák:
1. Az externáliák kezelésének elméleti és gyakorlati vonatkozásai
2. A piaci verseny típusait meghatározó tényezők
3. A társadalmi és egyéni jólét fogalmi tisztázása, befolyásoló tényezői, mérési lehetőségei
4. A természeti erőforrások allokációjának mikroökonómiai vetületei
5. Az adózás normatív és pozitív megközelítései