Az élelmiszervédjegyek szerepe a fogyasztói döntésekben. A marketingaktivitások hatása az élelmiszervédjegyek fogyasztói döntéseket befolyásoló szerepének a növekedésére
témavezető: Totth Gedeon
helyszín (magyar oldal): Szent István Egyetem helyszín rövidítés: SZIE
A kutatási téma leírása:
A védjegyek fajtái, és feladatai. Azonosítás, biztonság kockázatcsökkentés, a fogyasztói motivációk kielégítése, funkcionális és emocionális szerepek. A védjegyek és a jelölések, a védjegyek és a márka kapcsolata. Az Európai Unió mezőgazdasági és élelmiszergazdasági minőségpolitikai terminológiája. A hazai élelmiszer védjegyezés alakulása, a tanúsító védjegyek fejlődése és marketing támogatása. A fogyasztói etnocentrizmus erősödése Európában, és hatása a vásárlási döntésekre. A fogyasztói etnocentrizmus hazai fejlődése és hatása a védjegyekkel kapcsolatos fogyasztói attitűdökre. A védjegyekkel kapcsolatos attitűdök és védjegy preferenciák feltárása kvalitatív és kvantitatív módszerekkel A hazai és az EU tagországok fogyasztóinak eltérő attitűdjei a védjegyekkel kapcsolatosan. A védjegyek imázs építő és a fogyasztói döntéseket befolyásoló szerepének lehetséges erősítése a marketing eszközrendszerével, hazai és nemzetközi vonatkozásban. A külföldi tapasztalatok adaptálása az élelmiszeripari KKV-k versenyképességének az erősítésében.