Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Győri János
A tanulói sokféleség megjelenése a pedagógusok tanórai kommunikációjában - Módszertani fejlesztések videókutatások részére

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Eötvös Loránd Tudományegyetem
pszichológiai tudományok
Pszichológiai Doktori Iskola

témavezető: Győri János
helyszín (magyar oldal): ELTE PPK Pszichológiai Doktori Iskola
helyszín rövidítés: PDI


A kutatási téma leírása:

A ma iskolájában a pedagógusok tevékenységének hatékonyságát befolyásoló legfontosabb tényezők egyike az, hogy miként tudják a tanárok az órai munkájuk során a tanulói sokféleséget kezelni. A tanulói sokféleség tanórai kezelését pedig alapvetően az befolyásolja, hogy a tanárok milyen nézetekkel, s ebből fakadóan milyen kommunikációs stratégiákkal és milyen munkamódszerekkel rendelkeznek a tanulói diverzitásra vonatkozóan. Mindamellett jelenleg nem rendelkezünk olyan hazai kutatásokkal, amelyek azt világítanák meg, hogy a tanárok verbális kommunikációjában, metakommunkációjában és a tanítási óra alatti kommunikatív tevékenysége során miként jelennek meg a tanulói sokféleségre vonatkozó implicit vagy explicit nézeteik. Jelen PhD-kutatás során videófelvételen rögzített tanítási órák elemzési módszertanának kidolgozása a cél, illetőleg ennek segítségével olyan kutatási módszerek kialakítása, amelyek alkalmasak a pedagógusok tanulói sokféleségre vonatkozó nézeteinek különféle kommunikációs formákban való megjelenése azonosítására.

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2018-04-24


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )