témavezető: Győri János
helyszín (magyar oldal): ELTE PPK Pszichológiai Doktori Iskola helyszín rövidítés: PDI
A kutatási téma leírása:
A ma iskolájában a pedagógusok tevékenységének hatékonyságát befolyásoló legfontosabb tényezők egyike az, hogy miként tudják a tanárok az órai munkájuk során a tanulói sokféleséget kezelni. A tanulói sokféleség tanórai kezelését pedig alapvetően az befolyásolja, hogy a tanárok milyen nézetekkel, s ebből fakadóan milyen kommunikációs stratégiákkal és milyen munkamódszerekkel rendelkeznek a tanulói diverzitásra vonatkozóan. Mindamellett jelenleg nem rendelkezünk olyan hazai kutatásokkal, amelyek azt világítanák meg, hogy a tanárok verbális kommunikációjában, metakommunkációjában és a tanítási óra alatti kommunikatív tevékenysége során miként jelennek meg a tanulói sokféleségre vonatkozó implicit vagy explicit nézeteik. Jelen PhD-kutatás során videófelvételen rögzített tanítási órák elemzési módszertanának kidolgozása a cél, illetőleg ennek segítségével olyan kutatási módszerek kialakítása, amelyek alkalmasak a pedagógusok tanulói sokféleségre vonatkozó nézeteinek különféle kommunikációs formákban való megjelenése azonosítására.
felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2018-04-24
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).