Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Dankó László
Nemzetközi marketing menedzsment

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Miskolci Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Hantos Elemér Gazdálkodás- és Regionális Tudományi Doktori Iskola

témavezető: Dankó László
helyszín (magyar oldal): Miskolci Egyetem
helyszín rövidítés: ME


A kutatási téma leírása:

Szakmai cél: a nemzetközi marketingben a piacok globalizálódása és a szocio-kulturális környezeti sajátosságokra adott adekvát válaszok kialakítása igényli a nemzetközi üzleti környezet megismerését. Ezen tanulmányok alapján lehetővé válik a vállalati nemzetközi marketing stratégia dimenzióinak elméleti és empirikus elemzése, továbbfejlesztése, az ezek realizálását szolgáló nemzetközi üzleti stratégiák összehasonlító vizsgálata, szintetizálása, modellalkotás. Relációs tekintetben különösen érdekesek a közvetlen és a második körben szomszédos országok, (társadalmak és vállalati kultúrák), hisz ezen regionális rádiuszban a külgazdasági kapcsolataink kétharmada realizálódik.
Kutatási kérdés: az egyes – eltérő kultúrájú szomszédos országokban -, azok vállalatai körében melyek az üzleti sikert megalapozó fogyasztói és vállalati magatartásmódok, sajátos nemzetközi üzleti stratégiák és technikák, a sikeresség eltérő összetevői, fokmérői, ezek milyen jellegű kapcsolatban állnak egymással?
Eredmény: sikeres nemzetközi marketing stratégiák összehasonlító vizsgálata, innovatív termék-piaci stratégiai eljárás, modell fejlesztése a határon-átnyúló kooperációkban.


Jelentkezési határidő: 2018-08-31


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )