témavezető: Révész Balázs
helyszín (magyar oldal): Szegedi Tudományegyetem Doktori Intézet helyszín rövidítés: SZTE
A kutatási téma leírása:
A felsőoktatási intézmények piaca jelentős változáson ment keresztül az elmúlt néhány évtized során, ami napjainkban is folytatódni látszik. A hazai demográfiai helyzet, az oktatáspolitikai irányváltás, a felsőoktatási piac nemzetköziesedése és a potenciális felvételizők információszerzési szokásainak megváltozása és a harmadik generációs egyetem koncepció megjelenése a marketinggyakorlat megváltoztatására készteti a felsőoktatási intézményeket. Amíg az intézmények egy része még csak a beiskolázási marketing alapkérdéseinek tisztázásával van elfoglalva, addig más egyetemek a harmadik missziójuk megvalósítását támogató marketing és PR tevékenységeket tervezik, helyezik előtérbe. A felsőoktatási marketing gyakorlata igen változatos, így például a stratégia alkotási, célcsoport választási kérdések mellett az alkalmazott marketingeszközök és stratégiák, vagy éppen a hallgatók felsőoktatási intézményekkel szembeni elvárásainak, azok változásának vizsgálata is érdekes megállapítások alapját képezheti.