Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Németh Balázs
Autonóm járműirányítási rendszerek nemlineáris és adathalmazokon alapuló tervezési eljárásainak kutatása

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
közlekedés- és járműtudományok
Kandó Kálmán Doktori Iskola

témavezető: Németh Balázs
helyszín (magyar oldal): Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
helyszín rövidítés: KJIT


A kutatási téma leírása:

A doktori téma az autonóm járművek jövőbeli irányainak kutatását tűzi ki céljául. A járművek különböző szenzorainak elérhető információján alapulva a cél olyan gépi tanuláson alapuló algoritmusok kifejlesztése, amelyek robusztusan képesek megvalósítani az előírt feladatot.
a./ Előzmények: Az autonóm járműfunkciók megjelenésével a klasszikus járműdinamikai és irányítási feladatok újszerű szemléletmóddal és módszertani megközelítéssel gazdagodtak. Ennek egyik oka az, hogy az autonóm járművek jövőbeli várható elterjedésével az autonóm járműirányítási rendszerekről szerezhető adathalmazok sokkal nagyobb méretűek lehetnek, mint a hagyományos járművek vezetéstámogató rendszereinek esetében. A nagy mennyiségű adat új lehetőségeket kínál az autonóm járműirányítási rendszerek tervezésében és azok koordinációs stratégiáinak kidolgozásában.
b./ A kutatás célja: A PhD téma nemlineáris és adathalmazokon alapuló irányítási módszerek kutatása és olyan autonóm jármű-orientált alkalmazása, amelyek által a jármű mozgása biztonságosan és hatékonyan befolyásolható. A feladat megoldása során a felhasználható érzékelőket, az útviszonyokat és az egyéb környezeti tényezőket feltétlenül figyelembe kell venni.
c./ Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, időigénye:
1. év: Az irodalomban publikált módszerek áttekintése és elemzése. Autonóm járműirányítási feladatok megfogalmazása. Szenzorjelek és hálózatok, adattípusok tanulmányozása.
2. év: Előzetes irányítási módszerek feltérképezése és elemzése, különös tekintettel a nemlineáris módszerekre. Nagy adathalmazok feldolgozási módszereinek elemzése, a belőlük kinyerhető információk és összefüggések kritikai vizsgálata. Szimulációs vizsgálatokra és tesztekre épülő adathalmazok építése.
3. év: Az adatok feldolgozása, irányítási célú modellalkotás és irányítástervezés. A rendszer leírása szempontjából nélkülözhetetlen nemlinearitások feltérképezése és kezelése az irányításban. Nemlineáris és adathalmazokra épülő irányítástervezési szisztematikus módszertan kidolgozása.
4. év: A módszertan alkalmazása autonóm járműirányítási feladatokra. Eredmények demonstrálása. PhD értekezés megírása.
d./ A szükséges berendezések: Az irányítási módszerek szimulációs vizsgálatához Matlab/Simulink, CarSim és CarMaker szoftverekre szükség van. Az eszközöket a Tanszék és az MTA SZTAKI tudja biztosítani.
e./ Várható tudományos eredmények: Nemlineáris és adathalmazokon alapuló irányítási módszerek kidolgozása. Autonóm járműirányítási rendszerek rekonfiguráló és hibatűrő irányítási módszereinek kidolgozása.

előírt nyelvtudás: angol vagy német
ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol vagy német
további elvárások: 
járműdinamikai és irányításelméleti alapismeretek

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2018-08-23


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )