A repülőgépeknél ellenőrzötten biztosítható kell, hogy legyen az üzemben tarthatóság, megbízhatóság és a fenntarthatóság.
A kiválasztandó repülőgépekre meghatározzák a célszerű üzembentartási stratégiát, amelynek alapja a megbízhatóság elmélet által meghatározott főbb paraméterek alapján a repülőgépek működési paramétereinek folyamatos figyelése, gyűjtése, elemzése. Biztosítani kell az üzemképesség maximális szinten tartása mellett a lehető minimális pénzügyi ráfordítást, a tartalék alkatrészek optimális tervezését az MTBF értékének magas szinten tartásával.
A rendszerbe állítandó repülőgépeknél az üzembentartás feltételei megteremtésénél, figyelembe veszik a repülőgépek mennyiségét, az „O” illetve „I” szintű javító szervezetek kialakítását. Lehetővé kell tenni a hibák javítását blokk cserével, lehetőleg minimális szerszám, földi ellenőrző berendezés igénnyel, a fedélzeti berendezésekhez történő könnyű hozzáférés feltételei megteremtésével. A fedélzeti önellenőrző rendszer, automatikusan behatárolja, és a fedélzeten kijelzi a cserélendő, javítandó blokkot, annak helyét. Biztosítani kell leszállás után a fedélzeti adatrögzítő adatainak gyors letöltési lehetőségét.