Az egészségügyi piac szereplői igen eltérő információkkal rendelkeznek. A betegeknek, mint fogyasztóknak, jellemzően nincs elegendő ismerete az egészségügyi szolgáltatások hatásosságáról, áráról és minőségéről. Szolgáltatói és finanszírozói oldalon is jelentős az információs aszimmetria, jellemzően alulinformáltak a valós költség-struktúráról, a betegség súlyossággal korrigált betegforgalomról és az ellátás minőségéről. Az egészségügyi piacokon előforduló piaci kudarcok egyik fő oka az információs aszimmetria.
Kihívást jelent egyrészt, hogy hogyan lehet az információt úgy eljuttatni a betegek felé, hogy az valós tudást eredményezzen, ezáltal kellő informáltsággal vegyen részt a döntéshozatalban. Nem kevésbé fontos szempont, hogy milyen lehetőségei vannak a szolgáltatónak és finanszírozónak a beteg várakozásainak, preferenciáinak megismerésére olyan módon, amit a klinikai, egészség-biztosítási és egészség-politikai döntéseiben hatékonyan fel tud használni.
Olyan hallgatók jelentkezését várom, akik a fenti kérdésekkel kapcsolats kutatások iiránt érdeklődnek.
előírt nyelvtudás: magyar ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol felvehető hallgatók száma: 2