témavezető: Konczosné Szombathelyi Márta
helyszín (magyar oldal): Széchenyi István Egyetem helyszín rövidítés: SZE
A kutatási téma leírása:
A hatékony kommunikálás a szervezeti lét alapfeltétele (hasonlóan az egyének, városok, régiók, sőt az országok helyzetéhez). Ezért nélkülözhetetlen számukra a stratégiai gondolkodás és működés, a kommunikációmenedzsment területén is.
Az e területen végzendő kutatások témája lehet
• a kommunikációmenedzsment trendjeinek a megfigyelése;
• a kommunikációs szakemberek számára világszerte változó működési környezetet elemzése; a szakemberek és a munkafeltételeik főbb jellemzőinek azonosítása;
• a kommunikációmenedzsment legnagyobb kihívásainak azonosítása válság és krízis idején;
• a kommunikációs szakemberek hatásának vizsgálata a menedzseri döntésekre, a belső kommunikációra, a kommunikációval kapcsolatos kutatásokra,
• speciális témák, mint például a KKV-k, a start up-ok vagy a klaszterek kommunikációja.
A szervezetek egyik legjelentősebb immateriális vagyona a hírnév – ezen múlik a sikerük. . Ennek felépítése és megtartása a partnerekkel (stakeholderekkel) való kétirányú, bizalmon alapuló kommunikáció eredménye. Ezért a hírnévmenedzsment kiemelt kutatási terület a témakörön belül.