Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Keszey Tamara
A vállalatok marketing információrendszere és a piaci információk felhasználásának képessége

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Corvinus Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Gazdálkodástani Doktori Iskola

témavezető: Keszey Tamara
helyszín (magyar oldal): Budapesti Corvinus Egyetem
helyszín rövidítés: BCE


A kutatási téma leírása:

A téma gyakorlati jelentősége: A piaci információk megszerzése egyre inkább anyagi erőforrások kérdése – ezért a versenytársak hasonló információkhoz férnek hozzá. Az adatok marketing menedzsment munka során történő, értő felhasználásának és az absztrakt összefüggések felismerésének képessége ugyanakkor nehezen másolható, fenntartható versenyelőnyhöz segítheti a vállalatokat.
Kutatási kérdések: A kutatás során vizsgáljuk, hogy a marketing információrendszerek (MIR) kiépítése során milyen szervezeti mintákat azonosíthatunk a magyar vállalatok gyakorlatában; milyen mértékű a szervezetek tudatossága, milyen szórvány és rendszeres információ-gyűjtési rutinokat azonosíthatunk; az információrendszerek kiépítésében az információgyűjtés milyen formái tekinthetők dominánsnak. Értékeljük, – támaszkodva az információ menedzsment ismereteire – hogy az élenjáró informatikai alkalmazások milyen szerepet játszanak a piaci tájékozódásban; feltárjuk, – bevonva a szervezeti tanulás és a tudásmenedzsment kapcsolódó elméleteit – hogy a piaci információk marketingtudássá alakításának folyamatát mely tényezők határozzák meg leginkább. A versenyképesség és piacorientáció iskola eredményeire támaszkodva vizsgáljuk, hogy az információ felhasználás teljesítmény-hatékonyság konzekvenciáit.
A kutatás várható eredményei: A kutatás hozzájárul a marketing információrendszerek sokrétű, annak szervezeti beágyazottságát, az információ feldolgozás jelenségének interperszonális és pszichológiai tényezőit is figyelembe vevő, újszerű tudományos szemléletének kialakításához; illetve a témakör kutatási irányzatának magyarországi meghonosításához. Reményeink szerint a piaci információktól a marketingtudásig vezető értéklánc elemeinek és mozgatórugóinak feltárása, az IT szerepének vizsgálata, az információ felhasználás képességének és a piaci hatékonyság és versenyképesség bonyolult összefüggéseinek megértése, ajánlások megfogalmazása és az eredmények gyakorlati szakemberekkel történő közös megvitatása segítséget jelenthet vállalatainknak abban, hogy tudatosabban és korszerűbben alakítsák ki marketing információrendszerüket; képesek legyenek az információkat lefordítani a szervezet egyéni “gépi kódjára”.
A kutatócsoport: A témavezető egy a témakörhöz kapcsolódó nemzetközi kutatócsoport tagja. A kutatócsoport vezető német, holland és amerikai kutatókból áll, így a leendő doktorandusznak lehetősége van a közös munkába történő bekapcsolódásra.
Bővebb információkért keresse Dr. Keszey Tamarát a tamara.keszey@uni-corvinus.hu e-mail címen.

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2018-05-01


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )