Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Tettamanti Tamás
Váltás a klasszikus közlekedésről az autonóm közlekedés felé – közúti járműforgalom modellezése és irányítása

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
közlekedés- és járműtudományok
Kandó Kálmán Doktori Iskola

témavezető: Tettamanti Tamás
helyszín (magyar oldal): Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
helyszín rövidítés: KJIT


A kutatási téma leírása:

a) Előzmények:
A jelenleg még tesztfázisban működő automatikus járművek hamarosan kikerülnek a közutakra. Ezek a gépkocsik egy speciális járműosztályt fognak képviselni a teljes forgalmi összetételen belül, így várható hatásukat és a velük elérhető lehetőségeket mindenképpen érdemes kutatni. A következő évtizedek az átmenet évei lesznek ebben a nagy fejlődési ugrásban. Azaz a hagyományos és vezető nélküli járművek „együtt fognak élni” heterogén járműforgalmat fognak képezve az utakon.

b) A kutatás célja:
A kutatás célja egyrészt az automatikus járművek várható forgalmi hatásainak komplex analízise, másrészt az általuk elérhető globális forgalomirányítási lehetőségek kutatása és fejlesztése különös tekintettel a automatizált járművek lehetőségeire.
A kutatás során olyan forgalommodellezést kell kialakítani, amely képes az automata járművek miatt megváltozott (heterogén) közúti közlekedési forgalom realisztikus leírására, és amely alkalmas magas szintű, adaptív irányítási technikák használatának támogatására (egyéni és közösségi közlekedés automata járműveinek optimális irányításától kezdve a V2I/V2V technológián alapuló „konvoj” járműirányításon át a jelzőlámpák és a járművek összességének optimális szabályozásáig).

c) Az elvégzendő feladatok főbb elemei:
• Irodalomkutatás: forgalommodellezési elméletek.
• Városi közúti közlekedési hálózat forgalommodellezése, szimulációja figyelembe véve az autonóm járművek hatását.
• A heterogén közúti járműforgalom modellezési és irányítási kérdéseinek kutatása.
• A kidolgozott modellek, becslési és irányítási algoritmusok analízise, tesztelése és validációja valós, ill. forgalomszimulátor adatok alapján.

d) A kutatáshoz biztosított HW, SW:
• PC,
• MATLAB, VISSIM, VISUM szoftver licencek, SUMO

e) Minimálisan várható tudományos eredmények:
• két cikk referált nemzetközi SCI index-szel rendelkező folyóiratban
• három nemzetközi konferencia kiadványban megjelenő közlemény

f) Irodalom:
• T. Tettamanti, I. Varga, B. Kulcsár, T. Péni, and T. Luspay. Robust control for urban road traffic networks. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, Vol. 15(1), pp. 385-398 doi: http://dx.doi.org/10.1109/TITS.2013.2281666, 2014
• A. Csikós, T. Tettamanti, I. Varga: Nonlinear gating control for urban road traffic network using the network fundamental diagram, Journal of Advanced Transportation, 2014, http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/atr.1291/full
• T. Tettamanti, I. Varga, Zs. Szalay: Impacts of autonomous cars from a traffic engineering perspective, Periodica Polytechnica ser. Transp. Eng., 2016, Vol. 44. No.4. pp. 244-250, http://dx.doi.org/10.3311/PPtr.9464
https://www.mathworks.com/products/neural-network.html

előírt nyelvtudás: angol
további elvárások: 
• Irányításelméleti alapismeretek (irányítástechnika/szabályozástechnika)
• Haladó informatikai ismeretek: Microsoft Office, alapvető programozási képesség (pl. Java/C/C++/C#/Python), Matlab

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2018-06-27


2019. I. 10.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2019. február 22-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )