témavezető: Bujdosó Gyöngyi
helyszín (magyar oldal): Debreceni Egyetem Informatikai Kar helyszín rövidítés: DE IK
A kutatási téma leírása:
A doktori téma célja elektronikus tanítási és tanulási környezetek kialakítása és vizsgálata legfőképp on-line környezetben. E terület kutatásának céljai közé tartoznak az elektronikus, illetve speciálisan az e-learning rendszerekkel kapcsolatos fejlesztések lehetőségeinek keresése, elméleti kutatásokon alapuló új típusú rendszer fejlesztése, valamint a rendszerek implementációjának és haté-konyságának vizsgálata. Több területe is kutatatható:
E-learning rendszer, illetve szolgáltatás fejlesztése az ember–gép interakciónak (HCI), az informatikai tervezés különböző területei-nek elméleti és gyakorlati eredményei alapján. Ilyen területek pél-dául a UI, UID, UX, UXD, ID, UCD, VSD, GID, CE. Állandó kihívás az új rendszerek illesztése a modern technológiához és oktatási gyakorlathoz, az ismeretátadás, a kommunikáció és a kol-laboráció új formáinak figyelembe vételével, illetve továbbfejlesz-tésével.
Egy másik terület az új elektronikus környezetekben új tanítási és tanulási módszer vagy környezet kialakítása, illetve létező környe-zetek vizsgálata, új típusú alkalmazásának bevezetése. E témakör tartalmazza többek között az információ vizualizációjának lehető-ségeit és módozatait, hozzávéve a technológiai és a didaktika el-méleti és gyakorlati vonatkozásait. Cél a formális és nem formális oktatásban alkalmazható új informatikai, információs-kommunikációs eszközökhöz való illesztés és illeszkedés, a modern technológiákon alapuló fejlesztés, illetve új gyakorlat az oktatásba való bevezetése. Ide érthetőek a 2D-s és 3D-s technológiának az alkalmazása, virtuális, illetve kiterjesztett valóság felhasználása is.
Irodalom:
Weller, M. (2007). Virtual Learning Environments: Using, Choosing and Developing your VLE. New York NY: Routledge.
Anderson, T. and Elloumi, F. (Eds). (2008). Theory and practice of online learning (2nd edn). (Online book: http://cde.athabascau.ca/online_book/pdf/TPOL_book.pdf)
Harasim, L. (2012) Learning Theory and Online Technologies. New York NY, Abingdon, Oxon: Routledge.
Garrison, D. R. (2011). E-Learning in the 21st Century: A Frame-work for Research and Practice. (2nd edn). New York NY, Abingdon, Oxon: Routledge.
Barberà, E., Layne, L., Gunawardena, Ch.N. (2014). Designing online interaction to address disciplinary competencies: A cross-country comparison of faculty perspectives. IRR ODL Vol 15, No 2., 1–28. http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/1418/2887
ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2018-02-16
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).