témavezető: Csernoch Mária
társ-témavezető: Máth János
helyszín (magyar oldal): Debreceni Egyetem Informatikai Kar helyszín rövidítés: DE IK
A kutatási téma leírása:
A interaktív problémamegoldás során végzett tevékenységek naplózásához alkalmas eszközök létrehozása. Az adatok rendszerezésére, adatbázisba rendezésére módszerek kidolgozása. Problémamegoldási stratégiák felfedezése, minták kialakítása, hatékonyság-vizsgálat. Hatékony oktatási segédanyagok elméleti hátterének megfogalmazása, fejlesztése, kipróbálása.
Irodalom:
Backhouse, R. (2011). Algorithmic Problem Solving. Wiley. United Kingdom.
Csernoch M. & Biro, P. (2015) Számítógépes problémamegoldás. TMT 2015|3.
Doignon, J., & Falmagne, J. (1999). Knowledge Spaces. Berlin: Springer-Verlag.
Hattie, J. (2012). Visible Learning for Teachers. Routledge.
Merribenboer, J. & Sweller J. (2005). Cognitive Load Theory and Complex Learning: Recent developments and future directions. Educational Psychology Review, 17, 147-177.
ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol felvehető hallgatók száma: 1