Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Piskóti István
Innovációmarketing elméleti modellje és gyakorlati alkalmazásai

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Miskolci Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Hantos Elemér Gazdálkodás- és Regionális Tudományi Doktori Iskola

témavezető: Piskóti István
helyszín (magyar oldal): Miskolci Egyetem
helyszín rövidítés: ME


A kutatási téma leírása:

A cél az innovációs és a marketing tevékenység szakmai kapcsolódások tudományos vizsgálata, ezen belül a különböző marketingiskolák innováció-felfogásának elemzése, a marketing tevékenység különböző innovációs folyamatokban történő megjelenésének sajátosságai, az innovációs és marketing modellek és stratégiák kapcsolódásai. következő fő kérdések kerültek előzetes megfogalmazásra:
1. Milyen kapcsolat van a vállalkozás marketingkultúrája, a marketingképességek (capability) és az innovációs tevékenységének sikere között, melyek a kultúra, a képességek legfontosabb innováció-támogató tényezői, megoldásai?
2. Milyen piackutatási stratégiai, módszertani megoldások segíthetik legjobban az innovációs döntések megalapozását?
3. Az innovációmarketing esetében is egyre erőteljesebben érvényesül a versenyjelleg mellett a kooperatív, együttműködő marketing megközelítés:
o A belső marketing, integrált kommunikáció milyen megoldásai támogatják hatékonyabban az innovációs folyamatok hatékonyabb, gyorsabb megvalósítását?
o Milyen külső piaci (szállító, vevő, versenytárs stb.) és más kutatási, szakmai, közigazgatási szervezetekkel való együttműködés, kapcsolat és miként segíti az innovációk sikerét? Kapcsolati, hálózati kompetencia és az innovációs siker kapcsolatának vizsgálata. Mikor, milyen kapcsolati marketing stratégia célszerű? A klaszterek milyen marketingstratégiát igényelnek? Hogy illeszthető a társadalmi marketing paradigma az innovációs folyamatokhoz?
o Hogyan integrálható hatékonyabban a vevő, az ügyfél a fejlesztési, innovációs folyamatba?
o Hogyan erősíthető, időzíthető a többszereplős co-creation gyakorlata az innovációs, fejlesztési folyamatokba?
4. Milyen integrált marketingstratégiai megoldások segítik legjobban a piacbevezetéseket?
5. Van-e és milyen sajátos technikája, megoldása az innovációmarketing kontrollingjának?
6. Az innovációmarketing gyakorlatának vizsgálata különböző


Jelentkezési határidő: 2017-12-31


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )