Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Edelmayer András
Kooperatív környezetérzékelés módszereinek és alkalmazásának kutatása

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Széchenyi István Egyetem
informatikai tudományok
Multidiszciplináris Műszaki Tudományi Doktori Iskola

témavezető: Edelmayer András
helyszín (magyar oldal): Széchenyi István Egyetem
helyszín rövidítés: SZE


A kutatási téma leírása:

A korszerű mobil kommunikációs technológiák alapvetően változtatják meg a bonyolult, nagyméretű, elosztott funkcionalitású hálózati összeköttetéseken alapuló dinamikus rendszerek irányítására és megfigyelésére rendelkezésünkre álló módszereket. A járműkommunikációs rendszerek és alkalmazási feladatok egy vezeték nélküli kommunikáción, többféle szolgáltatástípus váltogatott üzemére és heterogén hálózati technológiák alkalmazására épülnek; ezt nevezzük többmódusú kommunikációnak. A rövid-, közép- és nagy-hatótávolságú kommunikáció feladatait a gyakorlatban ugyanaz a jármű fedélzeti kommunikációs rendszer látja el. Mérnöki kihívás ezen kommunikációs szolgáltatások jármű fedélzeti rendszerekbe, elsősorban a környezetérzékelő rendszerekbe (kamera, radar, lidar stb.), illetve ennek alapján a fedélzeti irányító rendszerekbe való integrálása. A járműkommunikációs technológia önmagában is egy funkciógazdag érzékelési technológia, s mint ilyen, a jármű érzékelési (perceptuális) funkciói implemen-tálásának központi eleme, amelyben a sok különféle forrásból származó jelek és adatok fúzióját és szűrését, valamint azok különféle szempont szerint végzett elemzését kell megvalósítani. Különös jelentőséget ad ennek a jövő önvezető járműveiben való alkalmazhatóság. A kutatási program az autó-mint-mozgó-szenzorállomás elvére épül és a kooperatív érzékelés új módszereinek és azok közlekedési célú innovatív alkalmazási módjainak kidolgozását tűzi ki célul. A kooperatív érzékelés egy olyan új technológia, ami a járművek lokális fedélzeti érzékelő rendszerei által összegyűjtött környezeti információk egymás közötti megosztásán, új elvek szerinti szűrésén és válogatásán alapszik annak érdekében, hogy a környezetérzékelés pontossága, esemény felbontási mértéke és hatótávolsága jelentősen javítható legyen. A doktori cselekmény programja az ilyen kommunikációra épülő jármű fedélzeti számítógépi alkalmazások kutatás-fejlesztéséhez kapcsolódóan jelentkező problémák megoldását tűzi ki célul. Ezek közül az egyik lehetséges kutatási irányvonal a real-time kommunikációs protokollok alkalmazásával megvalósítható irányítási és szűrési feladatok megtervezése és a vonatkozó megoldások kidolgozása, tartalmazva (nem kizárólagosan) a biztonsági célú jármű fedélzeti alkalmazások tervezésének és az információk megosztásának szabványos lehetőségeit és metodikáját, az adatok fúziójának módszereit, a vizuális detektáláson alapuló objektum azonosítás és az objektumok kommunikációs megosztására vonatkozó regisztrációjának módszereit, mélytanulási elvek alkalmazását szenzorjelek feldolgozása során, az adatok gazdagításának technikáit és a szenzorok multi-modalitására épülő különféle eljárásokat, a ’trusting’ és input hihetőség vizsgálat, valamint a kooperatív helymeghatározás és pozíció pontosítás új módszereit. A program a témavezető kutatási projektjeivel szoros kapcsolatban lehetőséget ad a jelölt számára a világ élvonalához tartozó kutatások folytatására, a legkorszerűbb technológiák és nemzetközi trendek megismerésére.

In this program, we rely on the car-as-a-moving-sensor-station concept and aim to develop a reusable framework of cooperative perception for autonomous vehicle control on the road. Cooperative perception is the name of a new technology for the exchange of local sensing information with other partners or infrastructures via wireless communications technology that can extend perception range beyond line-of sight and beyond field-of-view and enhance the resolution and accuracy of sensory data. For this goal, the following problems, though not exclusively, are addressed: vehicle safety applications with information sharing, map merging, visual object identification with object registration for communication, application of deep learning in sensor data processing, data enrichment techniques by sensor fusion and data mining, vehicle identification, crowd-sensing, multi-modality in sensory information, impact of communications on the reusability of data, trusting and input validation techniques, path planning and cooperative localization enhancement.

előírt nyelvtudás: angol
felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2018-02-28


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )