témavezető: Szalay Zsolt
társ-témavezető: Melegh Gábor
helyszín (magyar oldal): Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék helyszín rövidítés: GJT
A kutatási téma leírása:
Előzmények: Az intelligens vezetéstámogató rendszerek elterjedésével újszerű baleseti okok megjelenése várható az ember vezette és az autonóm járművek közti, illetve az autonóm-autonóm járművek közti balesetek kapcsán. Szükségessé válik annak vizsgálata, hogy ezen újszerű baleseti okok milyen problémákat vetnek fel, azok milyen technológiákkal, módszerekkel kezelhetőek.
A kutatás célja: Autonóm járművek irreguláris üzemében várható, lehetséges baleseti szcenáriók kidolgozása, figyelemmel az intelligens közlekedési környezet elemeire is. Javaslattétel a baleset rekonstrukció során eredményesen felhasználható adatokat biztosító EDR (Event Data Recorder) funkciók implementálására autonóm járművekbe.
Elvégzendő feladatok:
Irodalmi áttekintés. Szakirodalom és a vonatkozó nemzetközi jogi szabályozás áttekintése, feldolgozása.
Újszerű közlekedési környezetben fellépő konfliktushelyzetek, baleseti szcenáriók rendszerezése, tipizálása. A lehetséges baleseti helyzetek elemzésével az autonóm járművek szempontjából kritikus szcenáriók beazonosítása, szimulációs vizsgálata, értékelése. Javaslattétel az alkalmazandó vizsgálati módszerekre, a minimálisan szükséges bemeneti adatokra, ezen keresztül az autonóm-jármű specifikus EDR logikák, funkciók fejlesztésére és implementálására.
Várható tudományos eredmények: A kutatás autonóm járművek újszerű baleseti okaival, formáival, azok specifikus vizsgálati módszereivel, eszközeivel, valamint a baleset rekonstrukciókhoz kibővített EDR funkciókkal kapcsolatban hoz új tudományos eredményeket.
előírt nyelvtudás: angol felvehető hallgatók száma: 1