Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Gáspár Péter
KÖZÚTI JÁRMŰ INTEGRÁLT IRÁNYÍTÁSÁNAK TERVEZÉSE

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
közlekedés- és járműtudományok
Kandó Kálmán Doktori Iskola

témavezető: Gáspár Péter
helyszín (magyar oldal): Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
helyszín rövidítés: KJK


A kutatási téma leírása:

A téma részletesebb leírása: Egy közúti jármű manőverezése során a menetstabilitás, sávkövetés, kényelem és biztonság egyidejű garantálása érdekében különböző szabályozók (és beavatkozók) egyidejű és összehangolt működtetésére kerül sor. A kutatás célja közúti jármű integrált irányítását biztosító módszerek és algoritmusok tervezése, melyek az összehangolt működést és a prioritásokat is biztosítják, valamint növelik a biztonságot és a megbízhatóságot.
a./ Előzmények: Egy közúti jármű trajektóriájának (pályájának és sebességének) tervezése és követése során különböző minőségi követelmények egyidejű garantálása érdekében több szabályozó (hajtáslánc, kormány, motorfék, fék, felfüggesztés, keresztstabilizátor) egyidejű és összehangolt alkalmazására kerülhet sor. A téma mind elméleti mind gyakorlati szempontból intenzíven kutatott terület, de az újabb elméleti eredmények alkalmazhatósága miatt komoly lehetőségeket rejt magában.
b./ A kutatás célja:
A kutatás célja közúti jármű integrált irányítását biztosító módszerek és algoritmusok tervezése, melyek az összehangolt működést és a prioritásokat is biztosítják. A tervezés során a beavatkozások hatásaként keletkező dinamikai kölcsönhatásokat, az egyes beavatkozások prioritásait, a felhasználható érzékelőket és beavatkozókat, a kommunikációs lehetőségeket és a környezeti tényezőket feltétlenül figyelembe kell venni.
c./ Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, munkaterv:
1. év: Az irodalomban publikált módszerek áttekintése és elemzése; Járműmodellek felírása; Irányítási feladatok megfogalmazása (központi vagy elosztott irányítás, átkonfiguráló és hibatűrő irányítás); Érzékelők, beavatkozók, kommunikáció és környezeti viszonyok vizsgálata.
2. év: Irányítási célú járműmodellek felírása, minőségi előírások formalizálása; Becslési eljárás kidolgozása a modellezés során keletkezett hibák és bizonytalanságok nagyságára; Előzetes irányítási módszerek feltérképezése és elemzése.
3. év: Robusztus irányítási módszerek kidolgozása és elemzése; Eredmények demonstrálása; PhD értekezés megírása; Publikálás referált folyóiratban és konferencia kiadványban.
d./ A szükséges berendezések: Matlab/Simulink, CarSim, TruckSim
e./ Várható tudományos eredmények: Szisztematikus módszer kidolgozása integrált járműirányítás modellezésére, minőségi követelmények formalizálására és normál üzemtől való eltérések figyelembe vételére; Nemlineáris modell alapú irányítási módszerek kidolgozása; Átkonfiguráló és hibatűrő irányítási módszerek kidolgozása a beavatkozók összehangolására.

előírt nyelvtudás: angol
további elvárások: 
Irányítástechnikai és informatikai alaptudás.

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2015-10-31

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )