A pilóta nélküli légi járműveknél mint a repülésben résztvevő eszközöknél is ellenőrzötten biztosítható kell, hogy legyen az üzemben tarthatóság, megbízhatóság és a fenntarthatóság.
A kiválasztandó UAV esetén ugyanúgy mint a repülőgépeknél meg kell határozni a célszerű üzembentartási stratégiát, amelynek alapja a megbízhatóság elmélet által meghatározott főbb paraméterek alapján a repülőgépek működési paramétereinek folyamatos figyelése, gyűjtése, elemzése. Biztosítani kell az üzemképesség maximális szinten tartása mellett a lehető minimális pénzügyi ráfordítást, a tartalék alkatrészek optimális tervezését az MTBF értékének magas szinten tartásával.
A rendszerbe állítandó UAV-nál az üzembentartás feltételei megteremtésénél, figyelembe kell venni a légi járművek mennyiségét. Lehetővé kell tenni a hibák javítását blokk cserével, lehetőleg minimális szerszám, földi ellenőrző berendezés igénnyel, a fedélzeti berendezésekhez történő könnyű hozzáférés feltételei megteremtésével.
Kutatási célkitűzések:
Pilóta nélküli légijárműveknél alkalmazandó új, a jelenleginél hatékonyabb eszközök és eljárások kidolgozása, ezek esetleges bevezetése a repülőgépek üzemeltetési rendszerébe.
Tervezett, illetve várható új tudományos eredmények:
Tudományos értekezések, konferencia előadások, szakmai cikkek. A kapott eredmények publikálása.
előírt nyelvtudás: magyar felvehető hallgatók száma: 1