Az elmúlt évtizedek technológiai áttörései (digitális eszközök, szoftverek, fantomok, szimulátorok stb. fejlődése), illetve számos modern oktatástechnikai módszer megjelenése (case-based learning, flipped classroom, gamification stb.) lehetővé tette az egészségügyi képzések módszertanának fejlődését. Ezt folyamatot gyorsította fel a felsőoktatás piacosodása (egyetemek számának rohamos növekedése, franchise rendszerek megjelenése), illetve a betegjogok és –biztonság erősödése miatt beszűkült betegágy melletti oktatási lehetőségek. A téma magába foglalja a modern oktatási módszerek alkalmazási lehetőségeinek és hatékonyságának vizsgálatát a klinikai készségek, különös tekintettel a sebészeti készségek és a szimulációs oktatás területén; a digitális oktatási módszerek helyének és hatékonyságának vizsgálatát a klinikai készségek oktatásában; a korszerű oktatási módszertanhoz szükséges eszközök és technológiák fejlesztését, illetve alkalmazhatóságának, hatékonyságának vizsgálatát; tanműtő, szimulátorok és fantomok tervezését, fejlesztését és alkalmazhatósági vizsgálatát.