témavezető: Kovács László
helyszín (magyar oldal): ELTE BTK helyszín rövidítés: ELTE
A kutatási téma leírása:
A fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása. A fenntarthatóságot, a kapcsolódó fogalmakat és a mögöttes komplex összefüggéseket kommunikálni kell a fogyasztók felé, miközben a kommunikációt az adott kultúrához igazítjuk. A kutatás célja a kultúra-specifikus és kultúra-független elemek vizsgálata a fenntarthatósággal kapcsolatos témák kommunikációjában. A téma foglalkozhat például társadalmi marketingkampányokkal, a tudománykommunikáció kérdéseivel, de a fogyasztók fenntarthatóbb fogyasztásra ösztönzése is fókuszba kerülhet (pl. élelmiszerpazarlás csökkentése, regionális termékek fogyasztása, használt termékek vásárlása). A kutatás elsősorban a fenntarthatósággal kapcsolatos kommunikáció nyelvi elemeire fókuszál.
előírt nyelvtudás: angol felvehető hallgatók száma: 1