témavezető: Hidegh Anna Laura
helyszín (magyar oldal): Budapesti Gazdasági Egyetem helyszín rövidítés: BGE
A kutatási téma leírása:
A vállalkozástan kritikai megközelítése szakít a vállalkozás hagyományos neoliberális modelljével (Ogbor, 2000), vizsgálatának tárgya a politikai, társadalmi és kulturális tényezők hatása a vállalkozási folyamatokra és tevékenységekre, valamint a vállalkozói identitásra (Tedmanson et al., 2012), miközben egyúttal a vállalkozásra a társadalmi változás lehetséges motorjaként is tekint (Calás et al., 2009; Steyaert & Hjorth, 2008). Célja, hogy azon marginalizált társadalmi csoportokhoz tartozó vállalkozók hangját is hallhatóvá tegye a tudomány és társadalom számára, amelyek a jellemzően kimaradnak a főáramú kutatásokból (T. M. Cooney & Licciardi, 2019; Tedmanson et al., 2012), pl. női vállalkozók, a fogyatékos-sággal élő vállalkozók (T. Cooney, 2008; Williams & Patterson, 2019), az etnikai kisebbséghez tartozó vagy immigráns vállalkozók (Ram, 1997; Ram et al., 2017).
Lehetséges kutatási kérdések:
• Hogyan alakul a vállalkozói identitás a társadalmi nemhez, fogyatékossághoz, etnikai hovatartozáshoz és korhoz kapcsolódó identitáskategóriák metszéspontjában (intersection)?
• Hogyan írható le az uralkodó (hegemón) társadalmi diskurzus a vállalkozói szabadságról?
• Hogyan válhat a vállalkozás a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentésének eszközévé? Hogyan válhat a vállalkozás a status quo-val (pl. épségista és/vagy patriarchális társadalmi berendezkedéssel) szembeni ellenállás eszközévé?
előírt nyelvtudás: angol ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol