témavezető: Szabó Zoltán
helyszín (magyar oldal): Széchenyi István Egyetem helyszín rövidítés: SZE
A kutatási téma leírása:
A kutatási téma leírása:
A rendelkezésre álló kutatási eredmények tükrében kérdés, hogy milyen kontextusban és hogyan lehet a rendelkezésre álló mérési, vagy szimulációs adatok eddigieknél közvetlenebb, lehetőleg a klasszikus identifikációs és modellezési lépéseket kihagyó, felhasználása. Ennek során a kutatási program nem az úgynevezett tanulási algoritmusokra fókuszál, amik legtöbbször valamilyen képi információn alapuló intelligens szenzorokként öltenek testet, hanem hangsúlyosan a klasszikus szenzorok és a rájuk épülő irányítási sémák jelölik ki a tervezési algoritmus, pld. adaptív, qLPV tervezés és analízis, kereteit. Megválaszolandó alapkérdés, hogy használhatjuk-e és ha igen, akkor milyen feladatokra, a rendelkezésre álló nagyszámú adatot hatékonyabb módon, mint az indirekt, identifikáció-tervezés-validálás séma mentén.
Kutatási célok:
- Járműdinamikai feladatokban hatékonyan alkalmazható adatalapú megközelítéseken alapuló szabályozási algoritmus tervezése.
- Járműdinamikai feladatokban hatékonyan alkalmazható adatalapú megközelítéseken alapuló szabályozási algoritmus vizsgálata és kiértékelése.
- Adatalapú megközelítéseken alapuló, a különféle Kalman szűrőkön túlmutató, hatékony becslési és fúziós eljárások létezésének és lehetőségeinek vizsgálata.
előírt nyelvtudás: angol felvehető hallgatók száma: 1