témavezető: Kovács András
helyszín (magyar oldal): Budapesti Gazdasági Egyetem helyszín rövidítés: BGE
A kutatási téma leírása:
A téma kutatása során a marketing és értékesítés térbelisége kerül a fókuszba (Place-vonatkozású problémák a 4P-modellben). Napjainkban a „tradicionális” földrajzi térben történő marketing és értékesítés mellett jelentős szerepe van az online marketingnek és értékesítésnek, ill. a két tér integrációjának. A cross-, multi- majd omnichannel marketing koncepciók sikeres megvalósítása a hosszú távú üzleti sikeresség elengedhetetlen feltétele.
Kutatási kérdések:
• Hogyan jellemezhető a vásárlói magatartás az online-offline térben?
• Hogyan módosult a „klasszikus” vonzáskörzet fogalma az online üzleti terek megjelenésével? Ennek mi a hatása a vállalati stratégiára pl. bevásárlóközpontok, hipermarketek esetében?
• Hogyan írható le és jellemezhető a vállalatok online és offline piacainak makro és mikrokörnyezete?
• Milyen tényezőkkel jellemezhető a sikeres omnichannel stratégia nagy és kisvállalatok esetében?
A kutatás során megszerezhető új ismeretek és készségek
A doktorandusz megismerkedik a tér fogalmának nem triviális értelmezési lehetőségeivel (abszolutista, relativista térfelfogás, posztmodern térfelfogás, stb.), valamint a térbeliség üzleti vonatkozásaival. A doktori kutatás folyamán a hallgató olyan új tér-elemzési módszerekkel és eljárásokkal ismerkedik meg, mint a területi statisztika, a GIS – fölrajzi információs rendszerek és a területi elemzési eljárások és mutatók.
A kutatás várható eredményei
A doktori kutatás révén a doktorandusz alapos ismeretekre tesz szert a társadalmi és üzleti folyamatok térbeni és térbeli sajátosságairól, valamint arról, hogy a térbeli folyamatok hogyan és miként befolyásolják egy vállalat, vagy egy üzleti szektor sikerességét. A doktori kutatásban a hallgató képes lesz mindezeket az ismereteket, módszereket és technikákat felhasználva egy-egy vállalat, ágazat, vagy éppen régió üzleti, marketing működését javítani, hatékonyabbá tenni.