témavezető: Szivák Judit
helyszín (magyar oldal): ELTE PPK NDI helyszín rövidítés: NDI
A kutatási téma leírása:
A reflektív szemlélet mérföldkő a pedagógusról és a pedagógusképzésről való gondolkodásban: hangsúlyozza a tevékenység tudatos elemzéséhez kapcsolódó szakmai autonómia, felelősségvállalás és a folyamatos szakmai fejlődés kapcsolatát, a szervezet és az egyén tanulóképességének dinamikus kölcsönhatását. A reflektivitás, mint a gondolkodás formálója, lehetővé teszi a tapasztalatok újjászervezését egy adott szituáció értelmezése kapcsán, a tudatos választást tanítási elméletek, módszerek között, végső soron az elemző kognitív stratégia rutinszerű működtetésével a pedagógusok professzionális hatékonyságának növelését és a szervezet közös tudásának fejlődését.
Lehetséges kutatási területek az egyén és a szervezet fókuszában az egyes szaktárgyak vonatkozásában:
- a pedagógusok reflektív gondolkodásának jellemzői , fejlesztési lehetőségei
- a reflektív stratégia működési modelljei
- a reflektív szemlélet alakulása a pályafejlődés során
- a reflektivitás hatása az eredményességre
előírt nyelvtudás: angol felvehető hallgatók száma: 1