témavezető: Sallay Viola
helyszín (magyar oldal): Neveléstudományi Intézet helyszín rövidítés: NI
A kutatási téma leírása:
Az iskolai és oktatási környezet fizikai aspektusai az ott zajló társas kapcsolatokkal együttesen alkotják a tanítás és tanulás szociofizikai környezetét. Mind az intézményekben dolgozó pedagógusok, oktatók, mind az ott tanuló diákok, hallgatók testi és lelki egészsége szempontjából kiemelt jelentősége van az intézmény terében zajló egyéni és kapcsolati önszabályozási folyamatoknak. A kutatási téma több irányból is megközelíthető:
1. az intézményi környezeti-érzelmi önszabályozási folyamatok feltárása lehetővé teszi a pedagógusok, oktatók egészségmegőrzésében és kiégés prevenciójában szerepet játszó egészségviselkedések és protektív tényezők azonosítását, valamint a rizikótényezők felismerését;
2. feltárhatók a diákok, hallgatók rizikómagatartásának, közösségi folyamatainak, iskolai önértékelésének hátterében szerepet környezeti-érzelmi önszabályozási játszó folyamatok.
A két kutatási fókusz együttesen is alkalmazható az iskolai, intézményi egészségvédelem, egészségfejlesztés valamint mentálhigiéné környezetpszichológiai és rendszerszemléletű megközelítésében.
előírt nyelvtudás: angol felvehető hallgatók száma: 1