témavezető: Ollé János
társ-témavezető: Buda András
belső konzulens: Buda András
helyszín (magyar oldal): Debreceni Egyetem Főépület II. 203. helyszín rövidítés: DE203
A kutatási téma leírása:
Az iskolai lemorzsolódás számos ismert oka közül a legtöbb a tanítási-tanulási folyamatba való bevonódás mértékének ingadozására, illetve a tanulók egyéni sajátosságaihoz nem igazodó tanulásszervezési megoldásokra vezethető vissza. E problémák megelőzésében, csökkentésében jelentős segítséget jelenthet a digitális technológia. A kontakt osztálytermi környezetben alkalmazott tanulástámogató információs- és kommunikációs technológiák és a hozzájuk igazodó oktatásmódszertan bármilyen tantárgy esetén fejleszti a tanulók digitális kompetenciáit. A digitális oktatási kultúrával arányosan fejlődő digitális kompetenciák alkalmassá teszik a tanulókat a korszerű, innovatív tanulásszervezési és módszertani megoldásokba való bekapcsolódásra, így a digitális kultúra közvetetten alkalmasnak látszik a lemorzsolódás csökkentésére. A kérdéskör vizsgálatával kapcsolatos kutatás elsősorban a tanulói kompetenciafejlesztés és az osztálytermi digitális kultúra bevonódásra és lemorzsolódásra gyakorolt hatásrendszerének megismerésére irányul.
előírt nyelvtudás: angol ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): német felvehető hallgatók száma: 1