Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Lovas László
Sebességváltó felépítésének hatása a fokozat kapcsolhatóságára

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
közlekedés- és járműtudományok
Kandó Kálmán Doktori Iskola

témavezető: Lovas László
helyszín (magyar oldal): Járműelemek és Jármű-szerkezetanalízis Tanszék
helyszín rövidítés: JSZT


A kutatási téma leírása:

Előzmények:
Napjainkban az automatizált kézi kapcsolású sebességváltók (AMT) egyre népszerűbbek lesz Európában. A sebességváltás során a kapcsolást szinkron szerkezet végzi, amelynek egyik fő része egy körmös tengelykapcsoló. A körmös kapcsoló kapcsolhatósága a sebességváltó és az aktuáló rendszer számos tulajdonságától függ. A téma megértéséhez három fő részrendszer alapos vizsgálata szükséges, amelyek az alábbiak: a sebességváltó forgó elemei, a fokozat kapcsoló aktuátor rendszer, és az erőátviteli rendszer a sebességváltótól a kerekekig.
A fokozatkapcsolás kutatása 10 évvel ezelőtt indult a tanszéken. PhD értekezések és MSc diplomatervek készültek szinkronszerkezet viselkedése és körmös kapcsoló kapcsolhatósága a témában.

A kutatás célja:
A sebességváltó felépítésének hatása a kapcsolhatóságra. A kapcsolhatóságot modellező tervezést segítő numerikus eszköz készítése.

Elvégzendő munka:
Irodalom kutatás: 1 év
Numerikus modell készítése: 1,5 év
Szimulációk, eredmények vizsgálata és értékelése: 1 év
Értekezés megírása: 0,5 év

Várható tudományos eredmények:
A sebességváltó tervezést segítő új tudományos eszköz.

előírt nyelvtudás: angol
ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): német vagy francia
további elvárások: 
- 3D CAD tervezőrendszerek ismerete
- Matlab környezet ismerete
- programozási ismeretek (Matlab, C#...)
- német vagy francia nyelv ismerete előny

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2018-07-05

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )