Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Tózsa István
Településmarketing

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
regionális tudományok
Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola

témavezető: Tózsa István
helyszín (magyar oldal): SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
helyszín rövidítés: SZIE


A kutatási téma leírása:

A települések marketing tevékenysége a globalizálódó, és városhálózatokra építkező világban elengedhetetlen, ha városversenyben nem kívánnak lemaradók körébe kerülni. A települési marketing tevékenységnek ma már két évtizedes kutatási szakirodalma van, azonban a magyarországi önkormányzati jog fakultatív feladatként kezeli, illetve a helyi gazdaságfejlesztési, tőkevonzási stratégia készítés eszköztárába sorolja, s a közigazgatás-szervezői alapképzés sem szentel különösebb figyelmet a témának, meghagyva azt a fakultatív ismeretek körében. Így a gyakorlatban csak a nagyobb települések folytatnak helymarketing tevékenységet, amely szükségszerűen településenként változó mind a minőségét, mind a tartalmát – következésképpen az eredményességét is – tekintve. Hogy a tudományos közéletben, és ez által az önkormányzati gyakorlatban erősebben megjelenjen ez a fontos eszköz, elősegítve a települések „népességmegtartó képességét” – amiről Enyedi professzor úr találóan megjegyezte, hogy az nem más, mint a „képesség megtartó népesség” – szükség lenne könyv alakban is publikált elméleti rendszerező, illetve módszertani útmutató munkákra.
Ezekben a települési értékek auditálása, a települési értéktárban megjelenő tételek hasznosítása, a vásárlói célközönség és a piac szegmentálása, a belső-, külső-, szakmai- és partner-imázs tudatos formálása, a márkaépítés és az értékesítés folyamata, a marketing stratégia definiálása jelent olyan izgalmas, jövőbe mutató és a gyakorlatba jól átültethető kutatási témákat, amelyekre egy-egy PhD értekezés épülhet. Különösen igaz ez egy regionális profilú doktori iskolában, mert a jelenlegi településmarketing gyakorlatban döntően kommunikációs, és üzleti marketingképesítéssel rendelkező szakemberek tevékenykednek, akik a regionális gazdasági, geopolitikai, makrogazdasági környezet és folyamatok megítélése során esetleg nem választanak megfelelő stratégiát, vagy nincsenek birtokában a nemzetközi szakirodalom olyan eredményeinek, amelyek ismerete munkájukat sikeresebbé tehetnék. A településmarketinggel kapcsolatos kutatás és disszertáció ezen a területen számos kiaknázatlan, kevésbé megkutatott részterülete irányulhat.

előírt nyelvtudás: magyar
ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): englis
felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2017-05-31

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )