témavezető: Popp József
helyszín (magyar oldal): Debreceni Egyetem GTK helyszín rövidítés: DEGTK
A kutatási téma leírása:
A témakör az élelmiszerlánc kihívásait állítja középpontba. A témakör fontos eleme a pénzügyi- és gazdasági válság hatásainak elemzése az egyes szektorokban, különös tekintettel a kereskedelemre.
A magyarországi élelmiszerlánc kiskereskedelmének vizsgálata, amely a következő kérdésekre igyekszik választ adni: beszerzési és választékpolitika változása, egy kiválasztott élelmiszerlánc tartós versenyképességének záloga, a vásárlói bázis megtartásának feltételei, egyes termékcsoportok-termékek forgási sebessége, marketingkommunikációs eszközök, domináló impulzusvásárlási kategóriák. Továbbá kiemelt szerepet kap a gazdasági recesszió hatása a vásárlásra, nevezetesen Szabolcs-Szatmár-Bereg és Borsod-Abaúj-Zemplén megyékben. Ehhez elemezni szükséges a kereskedelem alkupozíciójának alakulását, a forgalmazott termékek életciklusát, különböző promóciókat és hűségprogramokat. A kutatás kiterjed a vizsgálni szándékozott lánc rajongó vásárlói körének kialakulására a racionális és emocionális érvek figyelembe vételével.
előírt nyelvtudás: magyar ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol felvehető hallgatók száma: 1