Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
István Piskóti
Társadalmi marketing modelljei és alkalmazásai

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: University of Miskolc
business and management
Hantos Elemér Doctoral School of Business, Management and Regional Sciences

Thesis supervisor: István Piskóti
Location of studies (in Hungarian): Miskolci Egyetem
Abbreviation of location of studies: ME


Description of the research topic:

A kutatási témakör a modern marketingtudomány elmúlt évtizedekben létrejött, s az utóbbi években markánsan előtérbe kerülő kiemelten fontos alkalmazási területének társadalmi (social) marketing, (egyes megközelítésében nonprofit, nonbusiness mareketin) elméleti, módszertani sajátosságait vizsgálja.
A kutatási terület épít az összegző, modellalkotó, történeti tanulmányokra (French 2015, Merritt et.al.(2017), Edgar et.al.2015, Hastings-Saren 2014, Piskóti (2012)), e tudományterület fejlődésének klasszikus lépéseit is bemutatva (Weibe 1955, Kotler-Zaltman 1971, Lefebre at.al.1988, Andreasen 2003, Kotler-Lee 2009) úgy, hogy megvizsgálva annak kiemelt hazai fejlődési vonatkozásait, fogalmi és módszertani rendszerét a különböző elméleti iskolák, modellek és alkalmazási területek mentén
Kutatandó témák elsősorban a social marketing probléma-orientált megközelítésére épül, a business és non-business szféra kooperálását, a marketing-kapcsolódásait, a különböző „ügy-kezelés” marketingsajátosságait, az értékközösségek kialakításának és a tudatos stakeholder-menedzsment modellezésének, a marketing társadalmi innovációkon belüli integráló szerepének kérdéseit érintik.
A kutatás keretében előtérben álló probléma-területek, ügyek a településmarketing, a környezet-és egészségtudatosság, a kulturális (tudományos, művészeti, oktatási szféra) és közösségi turizmusfejlesztés, a szegénység, a társadalmi devianciák kezelésének marketing vonatkozásai.
Releváns kutatási kérdések:
1. A társadalmi aspektusok beépülése az üzleti, piaci marketing-modellekbe, (Marketing 3.0, Marketing H2H)
2. A társadalmi és üzleti innovációk integrált marketing modelljei
3. A társadalmi marketing alkalmazásai speciális területeken, a „helyek”, a térségek, a városok integrált fejlesztésében, marketingjében,
4. Márka-modellek és gyakorlati stratégiai megvalósításuk a „helyek-marketingjében”
5. Desztináció-marketing, mint társadalmi marketing a turizmus menedzselésében,
6. A kultúra-marketing társadalmi megközelítésben
A negyedik generációs egyetemek, a társadalmi felelősségvállalás misszió és integrált stratégiai feladatok marketing támogatása


Deadline for application: 2024-10-15


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )