Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
Ilona Téglási
A matematika tanítása vizuális művészeteken keresztül

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: Eszterházy Károly Catholic University
educational sciences
Doctoral School of Education

Thesis supervisor: Ilona Téglási
Location of studies (in Hungarian): EKKE
Abbreviation of location of studies: EKKE


Description of the research topic:

Több olyan tanulási elmélet is van, melyek szerint a vizuális reprezentációknak alapvető szerepük van a matematikai fogalmak, fogalomrendszerek tanításában, tanulásában – többek között Bruner, Piaget, Dienes Zoltán és Varga Tamás elméletei (lásd pl. https://www.simplypsychology.org/bruner.html ). A 21. században ez egyre aktuálisabb, mivel az általunk szerzett információ nagy részéhez a látáson keresztül jutunk. A STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) módszer az egyik legnépszerűbb konstruktivista tanítási stratégia manapság (lásd pl.https://artsintegration.com/what-is-steam-education-in-k-12-schools/ ) Ebben a módszerben a művészetnek alapvető szerepe van. Emellett sok modern képzőművész merít ötletet és inspirációt a matematikából – másrészt ezek az alkotások felhasználhatók a matematikai fogalmakat vizualizálására. Ez a téma alkalmas arra, hogy a kreativitásunkat használjuk a matematika tanításában egy speciális nézőpontból. A kutatás a matematika különböző területeinek tanításában való alkalmazásokra fókuszál, és felfedi, hogy azok hogyan segítik a tanulókat a matematika mélyebb megértésében.


Deadline for application: 2024-06-10


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )